8klasa_informatyka

Klasa ósma,
materiały przygotowane
przez Marzenę Lesińską-Wardawy

Zajęcia na czas kwarantanny

Kolejna partia materiału miała przypaść 1 maja, a następna dopiero 15 maja, więc tymczasem daję następującą, małą „porcję” treści:

Obejrzyj krótką, cudzą prezentację Schemat_blokowy_algorytmu_(pdf) dostosowaną do naszych potrzeb, a następnie rozwiąż quiz.

Zapraszam uczestników – wejdź na joinmyquiz.com
podaj numer: 810746
Zaloguj się tak, żebym wiedziała, kto ma dostać ocenę.

Można zrobić go dwa razy, nie więcej.
Ostateczny termin: 21:45 dnia 15 maja


 

Wiadomość o kolejnych materiałach została przesłana uczniom i rodzicom dnia 17 kwietnia:

Treści dotyczące zajęć:

Cel: cechy algorytmu, algorytmy arytmetyczne, strategia „Dziel i zwyciężaj”,
kolejność rozwiązywania problemu: lista kroków, schemat blokowy, zapis w języku programowania w formie funkcji i procedur.

Temat: Algorytmy.

Podręcznik tylko jako wsparcie – strony od 58 do 74 – pojedyncze strony, pojedyncze grafiki.

Pliki pdf do uważnego przejrzenia:

Co należy zapamiętać z dzisiejszej lekcji: Strategię „dziel i zwyciężaj”, kształty bloków.

Proszę też – w oparciu o podręcznik i moje wskazówki w załączonych plikach – zapamiętać, na czym polega silnia i jak tworzy się kolejne liczby w ciągu Fibonacciego.

Jeśli chcesz zobaczyć podobny w treści materiał przygotowany przez innego nauczyciela:
https://slideplayer.pl/slide/2699385/

Z dziś zadanej pracy będzie test-quiz.

Zadania – polecenia w Python zapisać i przesłać.

Quiz tylko dla Diego – https://quizizz.com/join?gc=829552

ostateczny termin (trzeci i ostatni – 28 kwietnia)


Ewentualnie dodatkowa – za epodreczniki :o(

Cel: Narzędzia do grafiki (online), typy plików graficznych, przestrzeganie praw autorskich, przeglądarki i wtyczki, efekty i modyfikacja zdjęć.

Temat: Jak zrobić kolaż?

Na lekcji przydadzą się:
1. folder z zapisanymi 5-6 grafikami wiosennymi lub świątecznymi
2. przeglądarka internetowa – program online: pixlr.com/old/express
3. instrukcja Wiosenny_kolaz (pdf)

przykład:

Na stronie pixlr.com/old/express trzeba zgodzić się na wtyczkę FLASH.



Prace przesyłamy nauczycielowi do oceny na: sp373@wp.pl

*Gdyby FLASHa nie udało się uruchomić, proszę kolaż wykonać na
https://photogramio.com/pl/collage#fotoramio


*Był sygnał, że epodreczniki nie działały za dobrze – nie wyświetlały filmu. Bez filmu trudno iść dalej.

Zastępczo:
https://pl.khanacademy.org/computing/computer-science/algorithms/intro-to-algorithms/v/what-are-algorithms


Wiadomość wysłana 28 marca – uczniom i rodzicom:

Przypominam, że wcześniejsze treści wysłałam na mail librusowy rodzica. Tę wiadomość wysyłam do ucznia i rodzica.
Teraz zapraszam na stronę epodreczniki.pl, gdzie udostępniłam materiał do lekcji o algorytmach – czym jest algorytm, czym lista kroków, czym schemat blokowy, czym optymalizacja oraz pętla iteracyjna //powtórz// – dowiesz się z filmu, a wiedzę utrwalisz w ćwiczeniach. Na końcu – słowniczek pojęć.
Postaraj się zapamiętać jak najwięcej, bo niebawem doślę link do quizu dot. powyższych treści, za który wystawię ocenę.

Do treści można dostać się logując na epodreczniki.pl za pomocą loginu przesłanego przez wychowawcę.
Po pierwszym zalogowaniu uzupełniasz swoje dane podając swój szkolny e-mail wg klucza:
nazwisko.imie@uczen.sp373.srv.pl
Pamiętaj – w mailu nie ma polskich liter diakrytycznych.
Zmieniasz też hasło na takie, które zapamiętasz.
Jeśli nie znasz loginu i hasła, napisz do mnie – podam.


Treści zadane 14 marca – wysłane do rodziców:

Witam,
przepada nam informatyka z powodu kwarantanny, więc przekazuję treści, które można zrealizować bez nauczyciela.

Bardzo proszę, żeby dziecko przeczytało w podręczniku temat ze strony 146, by przygotować notatkę dla mnie na ocenę z zadania 1 i 3 ze strony 152 – kilka zdań, nawet jeśli nic nie instalowało. Można ew. wspomnieć o appkach, których najczęściej używa w sieci.

Dopełnieniem będzie treść od s. 173. Korzystając z adresów stron proponowanych przez autorów podręcznika, dziecko zobaczy, czym interesują się rówieśnicy. Do w/w notatki dziecko dopisze, które strony są najciekawsze i dlaczego się spodobały (3-4 zdania minimum)

Notatkę proszę przesłać do 26 marca br. albo librusem, albo (wolałabym) na e-mail nauczyciela: sp373@wp.pl z adnotacją, od kogo jest praca – w temacie maila.